איזה “סים” לקנות ? | חברות הסלולר המובילות בתאילנד

Share

בתאילנד שלוש מפעילות סלולר מובילות, המוכרות “כרטיסי סים” גם לתיירים.

חבילת שיחות וגלישה

כבר באולם הנכנסים בשדה”ת סואנאפום הסמוך לבנגקוק, יקדמו את פניכם עמדות של כל אחת משלוש החברות. בכל אחת מהעמדות יציעו לכם כמה סוגים של חבילות “גלישה+שיחות טלפון” לפי תקופת הביקור שלכם, וכמות ומהירות הגלישה שתבחרו.

השאלה איזו מבין החברות לבחור?

AIS

מפעילת הסלולר הגדולה ביותר בתאילנד עם 39.87 מיליון מנויים. שם החברה מורכב מראשי התיבות Advance Info Systems. הוקמה ב1985 כחברה להשכרת מחשבים לעסקים ורק ב1990 נכנסה לתחום המובייל. באותה שנה רכשה מונופול של 20 שנה מחברת הטלפונים התאיית TOT

החברה נשלטת בידי Intouch Holdings שנקראה בעבר Shin Corporation . החברה נרכשה ב2006 מראש הממשלה התאיי הגולה טקסין צ’ינוואט שהודח בהפיכה ועזב את המדינה לאחר שהוגשו נגדו כתבי אישום.

ב2014 במהלך מאבקים בין פלגים פוליטיים בממלכה, יצאה קריאה להחרים את חברת AIS כמקושרת למשפחת צ’ינוואט (בתו של טקסין ירשה את מקומו ונבחרה לראשות הממשלה ולאחר מכן הואשמה אף היא בעבירות שונות). זאת למרות שהבעלות בחברה הועברה.

DTAC

שם החברה Total Access Communication Public Company Limited, ידועה כ”דיטק”. השלישית בגודלה בתאילנד. בבעלות חברת טלנור הנורווגית Telenor בעלת לוגו זהה שהפכה לBCTN Holding. נכון ל2011 לחברת דיטק מעל 20 מיליון משתמשים, שה  כ30% מהשוק. החברה רשומה בבורסה בסינגפור ובתאילנד.

דיטק זכתה בפרס “מפעיל הסלולר הטוב בתאילנד” במשך שלוש שנים ברציפות 2005-7, מטעם Asian MobileNews Awards שאורגן על ידי מגזין “חדשות מובייל אסיה”  Asian MobileNews Magazine.

החברה במהלך ניסיון למיזוג עם חברת TRUE. אם המיזוג יאושר ויבוצע,
החברה החדשה תיקרא TRUE-D. לפי לוח הזמנים המתוכנן, רישומה של החברה החדשה בברוסה התאיית יבוצע בפברואר 2023.

לפי פרסומי חברת דיטק, הכיסוי הגאוגרפי של החברה נמצא במקום השני מתחת AIS

TRUE

קונגלומרט תאיי True Corporation Public Company Limited (TRUE) בתחום התקשורת בתאילנד. מחזיק בחברת הטלוויזיה בכבלים TrueVisions, בספק האינטרנט הגדול בתאילנד  True Internet, ובחברה מפעילת הסלולר TrueMove H השנייה בגודלה בתאילנד.
מה זה קונגלומרט? קונצרן – קבוצת חברות בבעלות אחת, עם ניהול מרכזי, העוסקות בתחומים שונים.
הקונצרן הוקם ב1990 על ידי טלקום אסיה TelecomAsia. רשומה בבורסה התאיית משנת 2001. מ2004 הקבוצה נקראת TRUE. פעלה עם מותג אורנג’ TA Orange עד שנת 2006.

נו…אז איזה סים בחרתי?

הבחירה שלי, אובר-אול, בחברת DTAC. הסיבה: הם מבוססים בכל מקום בתאילנד, וניתן להטעין את הכרטיס גם ב7-11. 7-11 היא רשת חנויות מיניסופרמרקט/פיצוציה הפרושות בכל רחבי הממלכה.
TRUE יותר מודרניים ומאפשרים תוספות נוספות שפחות רלוונטיים לתייר מטייל (לדוגמא: אינטרנט בבית, טלוויזיה בכבלים). כמטייל נתקלתי כמה פעמים במקומות בהם לא היה לTRUE כיסוי מספיק. המצב הזה הולך ומשתנה בהתמדה, ועדיין, לא בא לי להיתקע באמצע טיול באזור בלי מספיק אנטנטות כשהטלפון שלי מודיע שאין חיבור. AIS חברה חזקה ומבוססת, אולם אין להם הסכם עם 7-11. תחנות שלהם נמצאות בסניפי רשת הסופרמרקטים “לוטוס”, בנוסף ניתן לטעון כסף ברשת חנויות הנוחות Family Mart . לי יותר נוח 7-11. חנויות רשת 7-11 פרושות בכמויות גדולות בכל מקום אליו הגעתי בממלכה.

שימו לב! את כל כרטיסי הסים ניתן לטעון גם אונליין. בAIS לדוגמא, אפשר להטעין כסף בארנק, וכל פעם שנגמרת תקופת הזמן של חבילה, לבחור ולקנות חבילה נוספת.

דווח/י על תוכן

Comments are closed.

2 תגובות

    ים הלוטוס האדום ทะเลบัวแดง | צפון מזרח תאילנד

    שירות AOT | מונית עם מונה משדה התעופה “דּוֹן מְואָנְג” בבנגקוק