אהבתיאהבתי חכםחכם

מעצרים ותגבור אבטחה במלזיה לאחר מעצר הישראלי החמוש. פרטים חדשים על החקירה

מעצר שלום אביטן במלזיה בצירוף דרכונים ואמצעי לחימה שנמצאו ברשותו. תצלומי מעצר באדיבות משטרת מלזיה. רקע ג'אלאן אמפנג בו בוצע המעצר: Azreey
מעצר שלום אביטן במלזיה בצירוף דרכונים ואמצעי לחימה שנמצאו ברשותו. תצלומי מעצר באדיבות משטרת מלזיה. רקע ג'אלאן אמפנג בו בוצע המעצר: Azreey
Share

ישראלי חמוש במלזיה

שלושה סייענים ביניהם בני זוג, נעצרו במלזיה בחשד שסיפקו את כלי הנשק לשלום אביטן (36), שנעצר במלזיה לפניהם. לפי החשד השלושה סייעו לאביטן בנסיעות והתארגנות במדינת היעד.

משטרת מלזיה פרסמה כי לדברי אביטן בחקירה, הגעתו למלזיה נועדה לצורך רצח על רקע פלילי. המשטרה המקומית פרסמה חשד אפשרי לפעילות על רקע בטחוני. לא פורסמו ראיות לאף אחד מכיווני החקירה, מלבד נשק לא חוקי שנתפס בידי אביטן וכן בידי העצורים החשודים במכירת הנשק וסיוע לאביטן.

משטרת מלזיה עצרה את אביטן במלון בקואלה לומפור באזור ג’אלה אמפנג Jalan Ampang (רחוב ג’אלה), לאחר ששהה במדינה כשבועיים במהלכם החליף 3 מלונות.

משטרת מלזיה פרסמה כי אביטן נכנס למדינה בדרכון צרפתי בטיסה של יונייטד אמירייטס. לאחר שנעצר הציג בחקירתו גם דרכון ישראלי.

במהלך מעצרו של אביטן נתפס ברשותו ציוד לחימה שכלל גם 6 אקדחים וכ200 כדורים. בנוסף נתפסו כפפות ואמצעים אחרים לתקיפה והעלמת ראיות. 

אביטן מקושר לארגון הפשיעה הישראלי של משפחת מוסלי.

לפי פרסומי המשטרה המלזית, אביטן סיפר כי הגיע לבצע רצח בעקבות סכסוך משפחתי. 

TikTok – Make Your Day

No Description

 

שלום אביטן הוא יעד מודיעני של ימ”ר תל אביב. מתמחה בכספים ופיננסים עם הכנסות בעולם הקריפטו (מטבעות וירטואליים). חרדי לשעבר מבני ברק, שהיה חלק מתופעת “השבאבניקים”. בהמשך חזר בשאלה, ונקשר עם גורמים בשכונת פרדס כץ הסמוכה לבני ברק. אביטן החליט לעמוד לצד משפחת מוסלי בסכסוך שהתפתח בין ארגון הפשיעה שלהם לזה של ערן חייא.

לפי המידע המשטרתי אביטן עסק גם בגביית חובות, מתן הלוואות, אחזקות נשק וניסיונות חיסול. נעצר לפני כעשור עם ארבעה עצורים נוספים, בחשד שהניח מטען חבלה ליד תחנת המשטרה בכפר יונה סמוך לנתניה. הכחיש כל קשר למקרה ושוחרר לאחר מספר ימים מחוסר ראיות.

הסייענים המלזים

העצורים הנוספים חשודים כי מכרו וסיפקו את אמצעי הלחימה לאביטן, לאחר ששילם עליהם במטבע וירטואלי, וכן סייעו לו בשהותו במלזיה ושימשו כנהגים. 

משטרת מלזיה עצרה ביום שישי את שלושת החשודים הנוספים, בהם בני זוג. ברכבם ששימש לפי החשד להסעת אביטן, נמצא אקדח נוסף.

יתכן והמוכרים נשכרו לפי החשד גם כנהגים, כדי להיות תחת פיקוחו של אביטן באופן שיקשה עליהם למסור אותו למשטרה המקומית. בין השאר כיוון שבהיותם איתו הם מפלילים את עצמם.

יתכן וסוחרי הנשק או הסייעינים המלזים, הם שהסגירו את אביטן למשטרה המלזית.


שילם על הנשק בביטקוין

עולם הקריפטו, מורכב ממטבעות וירטואליים שאחד מהם הוא הביטקוין. מטבע וירטואלי מורכב מקוד המועבר באמצעות האינטרנט. הקוד, שהוא המטבע, נוצר על ידי מחשב בהתאם לנוסחה (אלגוריתם). הביטקוין הוא מטבע ללא פיקוח מרכזי של גוף או מדינה. הקוד נשמר בארנק וירטואלי. “ארנק וירטואלי” הוא תוכנה המסוגלת לבדוק את הקוד, וכן לבצע קבלה והעברה של קוד מטבע. מדינות רבות מטילות הגבלות על סחר במטבע וירטואלי המשמש להשקעה וכן לתשלום על סחורות ושירותים. מטבע ביטקוין קשה לאיתור, כיוון שאינו מועבר דרך המערכת הבנקאית של מדינות, הנתונה לפיקוח הרשויות.  קיימים מטבעות וירטואליים רבים נוספים, הבנויים בפרוטוקול דומה.


סכסוך של משפחת מוסלי

משפחת מוסלי היא ארגון פשיעה המוכר למשטרת ישראל משנות ה90 של המאה הקודמת. לפי המידע במשטרת ישראל, הונה הראשון של המשפחה נצבר באותן שנים מהלוואות בשוק האפור, דמי חסות ,וגביית חובות. בראש המשפחה ניסים מוסלי ובניו יוסי ושי. שני האחים עברו ב2017 לדרום אפריקה, ושבו לישראל ב2023 לאחר מעצר בעלי רקע פלילי המזוהים איתם. לאחר שובם הוצתו רכבי המשפחה ורימון הלם הושלך לבית אחד האחים. ליאור גרינברג המזוהה עם הארגון נרצח באותה שנה. יוסי נעצר עם נחיתתו בישראל בחשד לרצח בתיק פתוח ושוחרר בהמשך. כן הואשם בסחיטת משקיעים מתחום הקריפטו באמצעות הטרדה ואיומים בוואטסאפ מדרום אפריקה.

האחים שברחו לאפריקה חזרו – והעירו את העבריינים במרכז: זו משפחת מוסלי

הם עלו על רדאר המשטרה בשנות ה-90, התעשרו מהלוואות והוגדרו “אימפריה”. ב-2017 ברחו לדרום אפריקה, אך לאחר שובם לפני חודשים הוצתו רכבי המשפחה – ורימון הלם הושלך לבית אחד האחים. עם רצח העבריין ליאור גרינברג המזוהה עימם, ימים אחרי חיסול בראשל”צ כבר ברור: הגזרה הפלילית במרכז התעוררה

למה אוהבים לאיים בוואטסאפ?! כי זה נוח

עבריינים רבים מאיימים בוואטסאפ, כיוון שיש קושי להקליט את השיחות המתבצעות באפליקציה. בנוסף נוח יותר להתקשר באמצעות האפליקציה מחו”ל וקשה יותר לזהות את מקור השיחה.

תתחילו לפחד: רוצח התיירים השתחרר! על רוצחים סדרתיים בתאילנד ובישראל

טלנובלה מדממת

משפחת מוסלי מסוכסכת עם ארגוני פשיעה אחרים בהם ארגון הפשיעה של ערן חייא וארגון הפשיעה קוטייר.

ארגון הפשיעה קוטייר פועל באזור המשולש תחת שני האחים קוטייר. ראש הארגון קוטיר עודה, הורשע ב2022 יחד עם רבים מאנשיו. עודה קוטיר החל את הקריירה העבריינית בארגון של איתן חייא המכונה “הסנדק של עולם הפשע הישראלי”. בהמשך פעל בארגון הפשיעה של משפחת חרירי. כיום פועל עם אחיו בארגון פשיעה עצמאי של המשפחה.

לפי המידע במשטרת ישראל, ארגון קוטייר פועל בעיקר במגזר הערבי באלימות קשה, בתחום  הסחר בסמים, סחיטה, גביית דמי חסות והלוואות בשוק האפור.

ערן חייא שניצל משני נסיונות חיסול, מתגורר לפי החשד במלזיה עם דרכון אמריקאי.

שמעון איפרגן, עיתונאי פלילים במאקו, פרסם כי להבנתו אביטן טס למלזיה לחסל את ראש ארגון הפשיעה ערן חייא, כנקמה על כך שחייא סימן אותו כמטרה בניסיון למוטט את ארגון הפשיעה של משפחת מוסלי איתם הוא מסוכסך. איפרגן דיווח על רימון שהושלך לביתו השכור של אביטן בשכונת בבלי, וכן לבית של אקסית של אביטן בכפר סבא.

מלזיה ושגרירות ישראל בסינגפור

מלזיה היא מדינה מוסלמית שאינה מקיימת קשרים דיפלומטיים עם ישראל. המדינה נושקת לדרום תאילנד וסמוכה לסינגפור (בסינית: 新加坡共和国, בטמילית: சிங்கப்பூர் குடியரசு) שהתנתקה ממנה והפכה למדינת-עיר עצמאית  ב1965.

ישראלים רבים מבקרים במלזיה בדרכונים זרים לתיור ועסקים.

מסע תחנות בסונגקלה สงขลา | אי הכלב והחתול, והאוצר הגנוב של אבני הקריסטל

במלזיה קהילה של פלסטינים בהם כ600 המגדירים עצמם פליטים לפי דיווחי רשות הפליטים של האו”ם.

ב2018 נורה למוות מדען ממוצא פלסטיני בקואלה לומפור על ידי שני חשודים שלא זוהו. ארגון חמאס טען כי החיסול בוצע בידי המוסד.

בנובמבר 2023 נעצר נשפט והורשע מלזי שהניף דגל ישראל.

Man sentenced to six months in jail for flying Israeli flag | New Straits Times

MARANG: A man has been sentenced to six months in prison and a RM500 fine in the Magistrate’s Court here today for displaying the Israeli flag last October.

ג’אלה אמפנג – קל לפינוי והעלמות

אביטן נעצר ברחוב ג’אלה (אמפנג – road}. רחוב ראשי באזור עמק קלאנג Klang Valley בתחום קואלה לומפור הבירה. אחד הרחובות העתיקים בעיר שהוקם בסוף המאה ה19. רחוב שקל להגיע  אליו ולצאת ממנו ממספר רב של רחובות, ולכן הוא נוח למילוט. הרחוב ההומה טוב גם להיטמעות בקהל הרב הגודש את הרחוב. 

שגרירות ישראל בסינגפור

מכיוון שמלזיה אינה מקיימת קשרים דיפלומטיים עם ישראל, מועברות פניות בנושא לשגרירות ישראל בסינגפור המקיימת קשרים עסקים ובטחוניים עם ישראל.

תגובת שגרירות ישראל בסינגפור השתהתה. אחת האפשרויות שנבדקה היא חשש שאביטן פעל בשירות המוסד או שירות בטחוני ישראלי אחר.

מודיעין ישראלי

נספח משטרת ישראל היושב בבנגקוק, אחראי על שיתוף פעולה מודיעיני בין משטרת ישראל למשטרות זרות באזור אסיה והפסיפיק.

בשנים האחרונות בוצעו מספר חיסולי חשבונות באזור המזרח הרחוק. אחד המפורסמים שבהם, הוא רצח באי סמוי בתאילנד.

אייל בוקל ודולב זוארץ רצחו ב2018 את מאור מלול, על רקע סכסוך בין ארגוני פשע בנתניה . ב2022 הם קיבלו חנינה לאחר ריצוי מספר מועט של שנים במאסר בתאילנד.

5 שנים לאחר הרצח: אייל בוקל ודולב זוארץ ישתחררו מהכלא בתאילנד

באוגוסט 2018 הגיעו העבריינים אייל בוקל ודולב זוארץ עד לתאילנד כדי לרצוח את יריבם מאור מלול. בעקבות החנינות שקיבלו ממלך תאילנד הם צפויים להשתחרר עוד שנה ולחזור לעולם הפשע בנתניה: “הולך להיות בלגן אחד גדול בעיר”.

תגבור אבטחה במלזיה

רשויות הביטחון במלזיה פרסמו כי העלאת רמת הכוננות במדינה נובעת מהתראות שונות בקשר לסמלי ממשל בהם המלך וראש הממשלה .

English Video Article

Shalom Avitan, a thirty-six-year-old Israeli, was arrested in Malaysia on suspicion of attempted murder on criminal grounds. During the arrest, six guns and two hundred bullets, gloves and other means were seized from him. Avitan is linked to the Israeli criminal organization of the Mosley family. Three helpers, including spouses, were arrested on suspicion of providing the weapons and assisting in organizing and transportation. The security authorities in Malaysia have raised the level of alertness in the country due to terror alert

TikTok – Make Your Day

No Description

 

דווח/י על תוכן

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

    זוג על קורקינט במסע אל האופק. תצלום באדיבות: Sergey Semenov

    בקעת הירח | דן תורן זוכה פרס אקו”ם בטור אישי וקליפ בכורה, על מסע בחו”ל עם הדחף לסוע ולהישאר

    נישואי זוגות חד מיניים הוכרו בתאילנד בחוק, זוגות להט”ב ישראלים יוכלו להתחתן בממלכה.