טיק טוק | תיירת סינית העלתה סרטון על שירות ליווי משטרתי VIP בתאילנד. האם זה קצה קרחון של שחיתות?

สุดมาก #VVIP #7000k #travel #thailand #trending #vip #chinese #thaipol... | TikTok

42 Likes, TikTok video from EngTeve (@engteve): "สุดมาก #VVIP #7000k #travel #thailand #trending #vip #chinese #thaipolice #vvip". original sound - EngTeve.

תמונת אילוסטרציה. תצלום באדיבות: [email protected]
Share

VIP

תיירת סיני העלתה סרטון לטיק טוק ( צפו: בכתבה זו) בו היא מצלמת ליווי משטרתי שקיבלה בהגעתה לתאילנד. הליווי הנראה בסרטון כולל דילוג מהיר ברשויות ההגירה, ואופנועים עם צ’קלקות שפינו את דרכה של התיירת בכביש המוביל לעיר פאטיה.

לדברי התיירת בסרטון, השירות שהלהיב והצחיק אותה, נקנה מסוכן הנסיעות בתשלום וסופק על ידי המשטרה.

6 מיליון עוקבים

שם היוזרית שהעלתה את הסרטון “צ’ו דאן”, ובתרגום חופשי: “ביצה סרוחה”.

לגברת הרשומה כבת 21, יש מעל 6 מיליון עוקבים בטיקטוק.

בלי תור ובלי פקקים

השוטרים המתינו לה כשירדה מן המטוס, והטיסו אותה דרך האימיגריישן תוך כמה דקות. משם היא לוותה באופנועי משטרה כל הדרך לפאטיה.

הנסיעה ללא פקקים כשהשוטרים פותחים את הדרך, לקחה קצת פחות משעה. בד”כ נסיעה כזו אורכה כשעה וחצי בשעה שהכביש פנוי ללא פקקים, ויכולה להגיע עד שלוש שעות בשעות השיא של התנועה בכביש.

איפה קונים?

הרשת מלאה בפרסומות לשירות VIP בכניסה לתאילנד, אולם לא מוזכר בפרסומות ליווי משטרתי.

הצעירה בסרטון מספרת שפנתה לסוכנות הנסיעות לקנות הסעה רגילה משדה התעופה למלון בפאטיה. בסוכנות הציעו לה לשדרג להסעה עם ליווי אופנועי משטרה VIP.

היא החליטה לנסות ושילמה.

כמה עלה ?

לדברי הגברת בסרטון ליווי האופנועים לאורך יותר מ100 ק”מ משדה”ת לפאטיה עלה לה 13,000 באהט. הסכום מורכב מ6000 באהט לליווי אופנוע משטרתי, ו7,000 באהט לליווי ניידת משטרה.

בנוסף היא שילמה לשוטרים טיפ של 200 באהט על השירות.

המחיר ל”פשוטי עם” בלי חור בכיס

לצורך השוואה: מחיר הסעה ברכב פרטי קטן משדה התעופה סואנפום לעיר פאטיה מתחיל ב1,000 באהט, אצל סוכנים שונים שניתן למצוא בפייסבוק וברשת הצ’טים התאיית “ליין”. המחיר תלוי בסוג הרכב ובסוכן. בטווח המחירים הנמוך – מחיר הסעה בוואן מתחיל מכ 1,800 באהט, ובמונית גדולה 1500 באהט.

תיק החקירה

משטרת תאילנד פתחה בחקירה נגד השוטרים אשר סיפקו לכאורה את השירות הלא חוקי בתשלום.

שלושה שוטרים שנראו בסרטון, כבר הועברו מתפקידם. דובר המשטרה ציין כי חקירה נפתחה בעניינם.

במסגרת החקירה תיבדק כל שרשרת השירות, כולל עמדות רשות ההגירה, והשימוש ברכבים משטרתיים לאספקת השירות. כן יבדקו גורמי הביניים שמכרו את השירות, וכמובן השוטרים שסיפקו אותו.

האם השירות הוזמן ע”י משרד ראש הממשלה

אחד החשודים, לוטטננט קולונל במשטרת התיירים בשם סומפון פיניוסאמסון Lt. Col. Somphon Phinyosamosorn, אמר כי הליווי המשטרתי תואם על ידי משרד ראש הממשלה התאיי.

לא נמסרה תגובה ממשרד ראש הממשלה.

שני השוטרים האחרים, הועברו כאמור מתפקיד פעיל.

דע מה תשיב

שני שוטרים נוספים, אינספקטור טנקון נוקוטנקיט Thanakorn Nukulthanakit וטנוואט סימצ’ונבון Thanawat Simakchonboon ציינו כי לא השתמשו ברכבי משטרה אלא ברכבם הפרטי במהלך הליווי

ברקע : שחיתות וחדירת פשע מאורגן

בתקופה האחרונה פורסמו בתקשורת התאיית כתבות על חשיפה של השפעה עבריינית של בעלי ממון סינים אשר עברו לפעול בתאילנד. חקירה אשר על פי החשד עוסקת בפעילות פשע מאורגן של כנופיות סיניות בעלות השפעה על הרשויות בתאילנד.

בין השאר נחקרות פרשות של מכירת אשרות שהייה לאלפי סינים אשר עברו להתגורר בתאילנד, בין השאר בתקופת הקורונה בה נסגרו הגבולות הסיניים. בנוסף, נחקרות פרשיות של התעלמות הרשויות מעסקי שעשועים בבעלות סינית אשר הפרו את החוק התאיי, והגנה על דמויות עברייניות מפורסמות בעלות קשרים.

באותו זמן במקום אחר: שחיתות במשטרת ישראל

בישראל, נחשפו בעבר מספר מקרים של מעורבות משטרתית בפשע מאורגן. המפורסמת שבהם היא “פרשת פרניאן” במהלכה נחשף כי שוטרים העבירו לכאורה מידע לעבריינים. פרשות נוספות פורסמו בהם של חוקרים מיחידת העילית להב 433 שהעבירו לכאורה מידע לגורמים אזרחיים בניגוד לחוק.

ניצב גדי סיסו שהעיד במהלך חקירת פרשת פרניאן, הגיע מתאילנד להעיד בפרשה. תפקידו דאז היה נספח משטרת ישראל במזרח אסיה והפסיפיק המוצב בשגרירות ישראל בתאילנד.

שמועות בפרשה ייחסו את הצבת סיסו בתאילנד, כ”גלות” שנגזרה עליו כיוון שהתריע על שחיתות משטרתית. טור עיתונאי שהתפרסם במעריב באותה תקופה, גינה אותו על תפקידו בפרשה.

כך נכתב בוויקיפדיה על הפרשה בערך על גדי סיסו, שקודם במשטרת ישראל ובתפקידו האחרון שימש כראש אגף החקירות. סיסו פרש לגמלאות בדרגת ניצב.

” גדיאל סיסו נולד בישראל ושירת בצה”ל בחטיבת הצנחנים. במשטרת ישראל שירת במגוון תפקידי פיקוד. שירת ביחידת העיקוב של מחוז הדרום שימש ראש מפלג מודיעין בימ”ר מחוז הדרום, עסק בחקירת הרצח של העבריין פנחס בוחבוט והקשרים בין השוטר צחי בן אור למשפחת פריניאן וסנ”צ יורם לוי, שהובילו להתפוצצות פרשת האחים פריניאן. לסיסו נרשמה בגין התנהלותו בפרשה הערה פיקודית. בתפקידו הבא שירת כנספח המשטרה בתאילנד”.

אלא שכאמור, פרשת פרנייאן היא לא היחידה. בתקשורת הישראלית פורסמו פרשות נוספות בהן זו של עו”ד רונאל פישר ועו”ד רות דוד לשעבר מהפרקליטות אשר הסתייעו לפי החשד במקורות בתוך צוותי חקירה משטרתיים ועוד.

ויראלי

הסרטון הופץ ברשת בחשבונות רבים. משתמשים שהעלו אותו, הוסיפו לסרטון כתוביות בשפות שונות ואפקטים קוליים מצחיקים שהושמעו בכל פעם שהוולוגרית בסרטון מתפוצצת מצחוק.

את האזרחים התאיים זה לא הצחיק כשקראו את הסיפור באתרי החדשות.

דווח/י על תוכן

tiger, cat, big cat

טיגריס חופשי נצפה באזור סכר סרינגרינד בקנצ’נבורי, האזור נסגר לציבור

הוט מובייל – חיובים עודפים בניגוד לחוזה וטרטור לקוחות ב”שיטת מצליח” | הלו! לך תרדוף אחריהם מחו”ל