אהבתיאהבתי חכםחכם

הפגנה פרו פלסטינית בצ’יאנג מאי בקריאה להפסקת אש בעזה

תצלומים בכתבה באדיבות: גולשים ועיתון פרצ'צאט
Share

הפגנה עם דגלי פלסטין

אתמול שבת, התקיימה הפגנה בקריאה להפסקת אש בעזה, בשער Tha Phae של העיר העתיקה בצ’יאנג מאי.

המפגינים

בהפגנה השתתפו תאילנדים מוסלמים וכן בודהיסטים, בהם סטודנטים. כן השתתפו בהפגנה זרים ממדינות שונות מחוץ לתאילנד.

כרזות וססמאות

מפגינים נשאו כרזות עם דגלי פלסטין והכיתוב  “FREE PALESTINE”. כרזות ובהן איור של רצועת עזה ולצידו כיתוב בו הוצגה ישראל כמי שדחקה 1.5 פלסטינים לאזור רפיח. כן הונפרה כרזה ובה ציטוט: ” החופש שלנו אינו שלם ללא שחרור פלסטין” ולצידה איור של נלסון מנדלה. כרזה עליה הודפסו פניו של בנימין נתניהו, נחתכה בסכין חיתוך. בכרזה נוספת נכתב “לא עוד מוות, אובדן חייהם של חפים מפשע” ובתחתית העמוד ההאשטאז “FREE PALESTINE”.

כרזה עליה דגל פלסטין הודבקה על החומה העתיקה של צ’יאנג מאי ועליה נכתב “FUCK THE UN” ו”FREE PALESTINE”.

סירב להוראות צה”ל להתפנות ונהרג בהפצצה

המפגינים הציגו תצלומים מהלחימה בעזה והקריאו תרגומים של השיר “אם אני חייב למות” שכתב רפאת אלריר رفعت العرعير Refaat Alareer.

רפאת אלריר נהרג בהפצצה מהאוויר במהלך מלחמת חרבות ברזל, לאחר שהודיע בריאיון עיתונאי כי הוא מסרב לציית להוראות צה”ל, ומסרב להתפנות מצפון עזה.

אלריר התראיין בCNN ומסר הקלטה אשר ביקש לפרסם אם וכאשר ייהרג כיוון שסירב להוראת צה”ל התפנות מאזורי ההפצצות.

לדבריו בראיון בCNN  “אין לו לאן ללכת”. זאת על אף שרבים מתושבי עזה התפנו לדרום הרצועה בהנחיית צה”ל כדי שלא יפגעו במהלך הלחימה בצפון עזה.

מכחיש רצח ואונס בידי חמאס

אלריר היה פרופ’ משורר ומרצה, שרכש את השכלתו בעזה, אנגליה ומלזיה. אלאיר קידם פרסום סיפורים ככלי להתנגדות נגד ישראל, והכחיש את מעשי האונס והרצח שביצע חמאס ב7 באוקטובר 2024.

בין הפוסטים שפרסם אלאיר ברשת איקס (טוויטר) :

I wish I were a freedom fighter so I die fighting back those invading Israeli genocidal maniacs invading my neighborhood and city.

“הלוואי והייתי לוחם חופש כך שהייתי מת בלחימה נגד הפולשים הישראלים הג’ינוסיידים רוצחי העם הפולשים לשכונות ולעיר”.

אלריר העלה לטוויטר הקלטות של קולות הפגזות סביב ביתו. למרות זאת סירב להתפנות לדרום הרצועה וסירב לציית להוראת צה”ל. לבסוף, נהרג באחת ההפגזות.

Refaat in Gaza 🇵🇸 on Twitter: “We could die this dawn. I wish I were a freedom fighter so I die fighting back those invading Israeli genocidal maniacs invading my neighborhood and city. https://t.co/liYqMN6Fw7 pic.twitter.com/E2ZWCLGBQ8 / Twitter”

We could die this dawn. I wish I were a freedom fighter so I die fighting back those invading Israeli genocidal maniacs invading my neighborhood and city. https://t.co/liYqMN6Fw7 pic.twitter.com/E2ZWCLGBQ8


תעמולה זרה בעברית

המאמצים להפוך את אלריר למיתוס מקבלים סיוע מרוסיה. למרות שאלריר החליט במודע ובמכוון לא לציית להוראות צה”ל ולא להתפנות מאזור הלחימה.

לאחר מותו של אלריר במהלך מלחמת “חרבות ברזל”, צצו ברשת פוסטים בעברית על רפאת אלאיר. הפוסטים פורסמו באתרים בעברית. חלק מהם מופעלים מרוסיה.

באתרים פורסם שמו של אלאיר ותמונתו ושיריו, תחת כותרות שונות כמו “נהוג להרוג משוררים”. ניתן לראות כי יוצרי התוכן אינם דוברים עברית, בשל טעויות כתיב כמו התייחסות לאלאיר בלשון נקבה “הייתה משוררת”… וכדומ’.


סיקור ההפגנה בתאילנד

ההפגנה סוקרה בעיתון פרצ’צאט בגרסתו האנגלית והועלתה בעמוד הפייסבוק של העיתון.

 

 

דווח/י על תוכן

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

    קווי הרכבת הארצית בתאילנד ורכבות פנים בנגקוק, איך קונים כרטיס אונליין ובתחנה

    זיהום אוויר מרחיק תיירים בעונת “השריפות היזומות” בצ’יאנג מאי, למה לפני הגשם הראשון?