משטרת תאילנד פועלת לשלילת אזרחות מנאשמת ממוצא סיני

גב נוואפון, בעת הגשת צו מעצרה בבניין בבעלותה בסילום במרכז בנגקוק. תצלום באדיבות משטרת תאילנד
Share

אזרחית תאילנדית ממוצא סיני, נעצרה בחשד להפרת חוקי ההגירה. היא נעצרה בנכס בבעלותה בסילום, בלב בנגקוק.

נאוואפון פאקיאסקול Navaporn Phakiatsakul, 53, היא אזרחית תאילנדית ממוצא סיני. נאוואפון התחתנה עם אזרח תאילנדי ב1989 (לפני כ34 שנים). היא התגרשה ב1991, וקיבלה אזרחות תאילנדית ב1992.

סגן מפקד משטרת תאילנד, סורצ’ט האקפאן Surachate Hakparn מסר כי לפי ממצאי החקירה העצורה שימשה כפונדקאית להולדת ילדים לאבות ממוצא סיני, אשר קיבלו אזרחות תאילנדית ויכולת לקנות אדמה בביליוני באהט בתאילנד. בנוסף, נאוואפון נתנה דיווח כוזב על אזרחים זרים, כאילו הם בני משפחתה המתגוררים בביתה, על מנת שיקבלו אשרות שהיה ותושבות בתאילנד. בנוסף, לפי החשד, העצורה זייפה מסמכים מעבר, וחותמות ויזה, עבור פונדקאיות נוספות שהגיעו ושהו בתאילנד.

העצורה כופרת באישום.

משטרת תאילנד הודיעה כי לאור חומרת העבירות, יפנו נציגי המשטרה למשרד הפנים התאילנדי על מנת לבדוק אפשרות לשלול את אזרחותה של האישה.

לדברי סורצ’ט, סגן מפקד משטרת תאילנד, כפי שצוטטו ב”בנגקוק פוסט“: המשטרה פועלת להעמיד לדין את העצורה ולהביא להרשעתה. לאחר שתורשע ותרצה את עונשה בתאילד, תפעל המשטרה להביא לגירושה יחד עם ילדיה.

גירוש ושלילת אזרחות, גם אחרי הרשעה וריצוי עונש על עבירה בפלילים, הם סוגיה מורכבת ולא בטוח שתתאפשר מבחינה חוקית. הסוגיה הופכת מורכבת עוד יותר, במקרה של ילדי האישה.

מקלט לעבריינים

תאילנד עושה מאמצים באפיקים שונים, למנוע היקלטות של עבריינים מארצות שונות בממלכה.

לאחרונה התפרסמו בתאילנד מספר פרשיות בעניין אזרחים סינים, אשר קיבלו באופן לא חוקי אשרות שהיה ופעילות בתאילנד, ולפי החשד עסקו בפשיעה חמורה בארץ מוצאם.

בישראל פורסמו פרשיות של אזרחים זרים ממוצא יהודי, אשר עלו לארץ מכוח חוק השבות, כשבמדינות המוצא שלהם נוהלו חקירות על עבירות חמורות שביצעו לכאורה, כולל מעורבות בפשע מאורגן.

 

.

דווח/י על תוכן

Comments are closed.

2 תגובות

    משטרת התיירים בתאילנד מקדמת שימוש באפליקצית “i lert u”, התיירים מתלהבים פחות

    סמים חופשי במועדונים סודיים, מכוניות יוקרה, אחוזות, ומטוס סילון פרטי. פשע סיני מאורגן בתאילנד