שקופים?! שר הפנים ביטל פגישות להארכת ויזה לזוגות מעורבים

בוטלו כל הפגישות להארכת אשרה בלשכות משרד הפנים בערים הגדולות, לפי החלטת שר הפנים המפנה את כל עובדי המשרד לטפל רק במשבר הנפקת הדרכונים. ומה עם הפגיעה הקשה במשפחות בינלאומיות כולל של עולים חדשים? בלשכתו של השר החדש לא רואים בכך בעיה המצריכה התייחסות

תצלום אילוסטרציה. משמאל - משה ארבל שר הפנים, ועובדי משרד הפנים בביקור פתע בלשכת משרד הפנים בקריות ביום חמישי שעבר 4 מאי 2023
Share

שקופים

שר הפנים והבריאות משה ארבל, החליט לבטל את כל הפגישות להארכת אשרה לבני זוג זרים של ישראלים וישראליות מיום 14 מאי 2023. הסיבה: התגייסות משרד הפנים לטפל במשבר הנפקת הדרכונים.

לפי הסבר משרד הפנים, כל עובדי המשרד מגוייסים לצורך הנפקת דרכונים לפני עונת הטיולים בחופשת הקיץ.

משמעות ההחלטה לבטל את הפגישות לזוגות מעורבים, שלא ניתן יהיה להאריך את אשרת השהיה של בן הזוג הזר בישראל (ויזה). 

מעסיקים עלולים להודיע לבן הזוג הזר, כי לא יוכל להגיע לעבודה עד שיסדיר את הויזה. בנוסף, זכויות חיוניות רבות יתבטלו בשל כך שאשרת השהיה לא בתוקף, לדוגמא: קופת חולים, ביטוח רפואי, ביטוח לאומי ועוד. אדם שאין לו אשרת שהיה יכול גם להיעצר ולהיות מגורש.

מההחלטה יפגעו גם משפחות של עולים חדשים. רבים מהם בשלבי קליטה ועליה שונים, ושהייתם בישראל מוסדרת באשרות המונפקות על ידי מחלקת אשרות.

הפגישה נקבעה שנה מראש

מדובר בזוגות שנקבעה להם פגישה חודשים רבים מראש, לפעמים שנה מראש.

ביטול הפגישות שנקבעו חודשים רבים מראש, יצר מצב בו לא ברור מתי תיקבע פקישה חדשה. זאת כיוון שבלשכות משרד הפנים בנושא אשרות,יש עומס גבוה כל ימות השנה.

מה לעשות

כך הסבירו לי במשרד הפנים את המצב:

סליחה, מה יעשו זוגות מעורבים, חלקם עם ילדים, שלא יוכלו להאריך את הויזה? 
עדיין אין החלטה.

אבל הויזה שלהם פוקעת? הם לא יכולים לעבוד, זכויות מתבטלות, הם לא יכולים לטוס ?
אף אחד לא מחייב אותם להישאר. יוכלו לטוס, ולהגיש מחדש את הבקשה מחו”ל.

איך מפרים בצורה כל כך חמורה זכויות של בן או בת הזוג הישראלי, וגם של בן הזוג הזר שמרכז חייו בישראל?
זה מה יש. “תפסו שתי ציפורים..”, חוץ מזה שאין שם מצביעי ש”ס. תמחוק את זה. בדיחה.

עצומה: “לא משביתים את המשפחה שלי”

בנות ובני זוג ישראלים במשפחות מעורבות, פתחו בקריאה לחתימה על עצומה, למניעת פגיעה חמורה בהם. עדכונים בנושא בעמוד הפייסבוק: “האגודה הישראלית לזוגות בינלאומיים” aic.org.il

שר הפנים משה ארבל, אנחנו מברכים אותך על הרצון שלך להיטיב עם האזרחים המתקשים למצוא תור להנפקת דרכון. אך אל לך לאפשר הטבה עם אזרחים מסוימים, מוצדקת ככל שתיהיה, כאשר זו באה על חשבון פגיעה חמורה בזכויות האדם של אזרחים אחרים!

במסגרת המתווה שהצגת, ומתוך מידע נוסף שהוצף ביומיים האחרונים, עולה כי מחלקות האשרות בלשכות רשות האוכלוסין בירושלים, תל אביב, חיפה ובאר שבע צפויות להיסגר החל מ14.5 ועד להודעה חדשה נוכח מתווה “מרתון הדרכונים”!

אנחנו, אזרחים ואזרחיות אשר נמצאים בהליך הסדרת מעמד עבור בני/בנות זוגנו ברשות האוכלוסין, קוראים לך שלא לפגוע בזכותנו לחיי משפחה אשר תלויה בתפקודן התקין והמלא של מחלקות האשרות אשר מטפלות בבקשות ובתיקים שלנו! גם אנחנו אזרחים, אשר התחננו לתורים והמתינו לתורים שלהם לעיתים אף למעלה משנה שלמה!

אפילו השבתה לחודש אחד – משמעותה אלפי אזרחים שתוריהם יתבטלו ולא יזכו לשירות המגיע להם, על לא עוול בכפם. אנחנו רק מבקשים לחיות בישראל לצד אהובינו ובני המשפחה שלנו ולקבל שירות נאות מהמדינה. אנא הוצא הבהרה כי זכויותינו לא יפגעו!–

Minister of the Interior Moshe Arbel, we congratulate you on your efforts to make more passport appointments available to citizens. But you can’t allow a benefit for certain citizens, as justified as it may be, when it comes at the expense of a of the human rights of other citizens!

עצומה – משאירים את מחלקת אשרות פתוחה | Keep Visa Departments Open

שר הפנים משה ארבל, אנחנו מברכים אותך על הרצון שלך להיטיב עם האזרחים המתקשים למצוא תור להנפקת דרכון. אך אל לך לאפשר הטבה עם אזרחים מסוימים, מוצדקת ככל שתיהיה, כאשר זו באה על חשבון פגיעה חמורה בזכויות האדם של אזרחים אחרים!

הפגנות מחאה

בקבוצות אחרות של זוגות מעורבים בפייסבוק, מתאגרים להפגנות מול סניפי משרד הפנים.

לא אתן להם להרוס את חיי, בלי להילחם” נכתב באחת הקבוצות:

עורכי דין לענייני הגירה מצטרפים למאבק

משרד הפנים התבקש להודיע ב”וועדת העליה הקליטה והתפוצות” בכנסת, כיצד יטופל נושא האשרות במהלך התקופה בה תושבת פעילות כל מחלקות האשרות במשרד הפנים.

איפה הבעיה

במשרד הפנים לא מבינים איפה הבעיה.

אגב, נושא הסחר בפגישות לחידוש דרכון במשרד הפנים, טרם נחקר על ידי הרשויות למרות שפורסם בהרחבה באמצעי התקשורת. כתבה בערוץ 14 – על מחדל הסחר בתורים לקביעת דרכונים.

בנוסף, ניתן היה להסדיר אפשרות לקבלת שירותים חיונים – כמו קבלת אשרות,  כפי שהתאפשרה פתיחת הלשכות עד שעה 22:00 בלילה באופן חריג.

משפחות עם בן או בת זוג תאילנדי/ת

משפחות בהן בן או בת זוג זרים, דואגות. מצב לא ברור, המפר זכויות אדם בסיסיות המעוגנות בחוק ובפסיקה.

א’ : אשתי מקנצ’נבורי. אנחנו גרים בישראל כבר כמה שנים, בהתמודדות שלא נגמרת מול משרד הפנים. לאשתי ולי נקבעה פגישה בחודש הבא, לאחר סיום מבצע הדרכונים. לא ברור לי האם הפגישה שלי תבוטל או המועד ישונה. בעיות עם האשרה של אשתי יהרסו לנו את המשפחה. יש לנו שני ילדים קטנים במעון פרטי. במשרד הפנים אין עם מי לדבר. לדבר אפשר, אבל אף אחד לא עוזר. גם לעורך הדין לא נתנו תשובות.

 

 

 

 

ישראל | פס”ד | 10 שנים התעלל משרד הפנים בנכה צה”ל פגוע ראש ואשתו הזרה

 

 

דווח/י על תוכן

Comments are closed.

2 תגובות

    קו צ’אנג เกาะช้าง אי הפילים. אל תחפשו מה לעשות, כי אין. זה הכיף

    מגדלור וספינות באי הפילים קו צ’אנג เกาะช้าง