אהבתיאהבתי חכםחכם

בתאילנד מגייסים ציוד למילואימנקים הקוראים לעזרה. דובר צה”ל מוסר שלא חסר, והמכס מעכב משלוחים

דובר צה”ל ציין כי יש ציוד והוא מגיע בהדרגה, והפנה מילואמינקים למוקד פניות וואטסאפ. בפועל מילואימניקים ממשיכים לפנות לחברים בחו”ל לבקש ציוד שחסר להם. המכס בישראל מעכב את המשלוחים שמגיעים

תצלום אילוסטרציה באדיבות CesArmour UK
Share

דובר צה”ל פרסם מספר טלפון לפניות וואטסאפ עבור מילואמינקים שטרם קיבלו ציוד לחימה שמיש/מספיק. הדובר מסר כי השירות ניתן 24 שעות ביממה, ובהמשך יינתן גם מענה טלפוני. מספר הטלפון 0526156256.

כן צויין על ידי רשויות הצבא, כי החלוקה מתנהלת בהדרגה והציוד יגיע לכולם.

בפועל, עוד ועוד בקשות מגיעות ממילאומינקים, אל ישראלים בקהילת הישראלים בתאילנד ובסין. בין הבקשות: אפודים עם לוח קרמי תקני ואפילו מכשירי קשר.

דובר צה”ל: יש ציוד והוא מחולק

TikTok – Make Your Day

No Description

בשטח: חסר ציוד

בחזית בישראל מספרים סיפור אחר. בעוטף עזה יחידות שלמות שחסר להן ציוד שלא מגיע. בין הציודים החסרים גם מכשירי קשר, בטריות, קסדות, אפודים קרמיים תקניים ועוד.

מ”פ ששלח את אחת מהבקשות לחברים בתאילנד:
“עם כל הכבוד לדובר צה”ל, אני לא יודע מתי יתנו לי הוראה להיכנס. לא סומך ולא מעוניין להפוך לעוד אירוע בוועדת החקירה שתקום. רוצה לנצח ושהחיילים שלי יחזרו הביתה”

בקבוצות הפייסבוק של ישראלים בחו”ל עדיין עמלים בניסיון לספק את הציוד החסר לחברים בחזית בישראל.

פוסט ושיחה בתגובות בקבוצת פייסבוק “ישראלים בתאילנד”

מתגייסים לעזור

ישראלי המנהל מפעל בבנגקוק, קיבל פניה ממ”פ בעוטף עזה שביקש ממנו לקנות אפודים קרמיים לחיילי היחידה, לאחר שהציוד מצה”ל מתעכב ולא מגיע, והוא חושש שיקבל פקודה לנוע כשהחיילים מצויידים בציוד ישן ומיושן.

מנהל המפעל הישראלי בתאילנד, פנה לספק ציוד צבאי תאילנדי:

“פניתי לתאילנדי שאני מכיר העוסק באספקת ציוד צבאי. הוא שואל אותי, מי הקונה? הצבא? המשטרה? לא ידעתי מה לענות. מה אספר לו, שאחד ממפקדי הפלוגות רוצה לקנות באופן פרטי אפודים עם לוח קרמי לחיילים שלו?”

אלא שזה רק אחד הסיפורים. איש עסקים נוסף הפועל במדינה אחרת במזרח אסיה, עוסק גם הוא בגיוס ציוד לחימה למען חבר שגויס בצו 8 ונמצא בשטח, וחסר לו ציוד:

קיבלנו ציוד מצ’וקמק

א’, איש עסקים הפועל במזרח אסיה, קיבל טלפון מחבר שגויס למילואים בצו 8 והתקשר מהשטח בעוטף עזה:

“גוייסתי וכמו בצוק איתן, קיבלנו ציודים מ48′. האם תוכל לעזור לי לגייס ציוד לפלוגה. שולח לך רשימה”

רשימת ציוד חסר

ברשימה הופיע ציוד לחימה הכולל פרטים כמו מטענים, קתות לנשק, קסדות, אפודים קרמיים, וציוד לחימה ספציפי נוסף. גם ציוד אזרחי נדרש כמו “שלוקים” – שקיות קטנות עם קש המשמשות לרצים. ממלאים אותם במיץ ממותק כדי לקבל אנרגיה תוך כדי לחימה.

בחנויות בישראל הציוד אזל

א’ פנה לחבריו בישרקאל ובמדינות בהן הוא פועל במזרח אסיה.

תחילה ביררו אצל ספקים בישראל. בכל החנויות הסבירו להם שהציוד אזל. “המילואימניקים קנו הכל בדרך לעוטף עזה”

רחפן פרטי כציוד לחימה ביחידה

בין השאר תואם חבר בקבוצת אופנוענים, שהתנדב לבצע שליחות והביא רחפן פרטי מביתו של אחד המילואמינקים אל הלוחמים בשטח, כדי שישמש את היחידה להפעלה תוך כדי קרב.

מחפשים בעולם

החיפוש אחר הציוד לאיבזור החיילים, התרחב אל מחוץ לישראל. איו זמן להוציא את האישורים הנדרשים כדי להביא הציוד מסין. בסופו של דבר, ארה”ב היא המדינה המתאימה ביותר בה ניתן לקנות ציוד בכמות פלוגתית. בחנויות נשק רבות הציוד הדרוש נמכר ללא צורך באישורים “אובר דה קאונטר” (מהדלפק).

מי יכניס את הציוד לארץ

השלב הבא הוא למצוא דרך להביא הציוד לישראל בצורה א-פורמלית. מכיוון שארגון משלוח לוקח זמן רב, והמילואמינקים צריכים את הציוד ממש עכשיו בזמן לחימה בשטח ישראל.

ברקע השאלה הקשה. איך יתכן, ששוב חיילים מגוייסים בצו 8 ומגלים שהם צריכים לדאוג לציוד בעצמם. כולל קסדות ואפודים מודרניים. חיילים שפגשו באותה בעיה, בצוק איתן.

מימון

אנשי עסקים ואזרחים ישראלים בדרום מזרח אסיה ובישראל, התגייסו באופן מיידי לתרום כסף למימון קניית הציוד. מדובר באיבזור של פלוגה.

ברקע השאלה הקשה. איך יתכן, ששוב חיילים מגוייסים בצו 8 ומגלים שהם צריכים לדאוג לציוד בעצמם. כולל קסדות ואפודים מודרניים. חיילים שפגשו באותה בעיה, בצוק איתן.

בהמשך התברר כי פלוגות לוחמים נוספות סובלות מאותה בעיה, וגיוס הציוד התרחב. כרגע ממשיך הבירור והניסיון להשיג ציוד עבור סד”כ של כמה מחלקות, בהיקף של יותר מפלוגה אחת.

במכס לא מאשרים הכנסת הציוד

במכס מסרבים לאשר הכנסת הציוד שנקנה בחו”ל לבקשת מילואימניקים בקו החזית.

כאן חדשות on Twitter: “ישראל במלחמה: ציוד שהוטס מחו”ל לישראל לשימוש חיילי צה”ל ואמור היה לעבור לכוחות בדרום ובצפון, לא אושר על ידי המכס לכניסה למדינה. כמה משלוחים תקועים במכס ולא ניתן אישור להכניסם. לא ברור מתי האישור יינתן@CBeyar @sharonidan pic.twitter.com/jkPJhhi7dC / Twitter”

ישראל במלחמה: ציוד שהוטס מחו”ל לישראל לשימוש חיילי צה”ל ואמור היה לעבור לכוחות בדרום ובצפון, לא אושר על ידי המכס לכניסה למדינה. כמה משלוחים תקועים במכס ולא ניתן אישור להכניסם. לא ברור מתי האישור יינתן@CBeyar @sharonidan pic.twitter.com/jkPJhhi7dC

 

 

דווח/י על תוכן

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

    אורנה שגיב, שגרירה ואמא לילדים בחזית, בריאיון לציבור התאילנדי בערוץ קַאוֹסוֹט ข่าวสด עונה על שאלות קשות

    מטה ההסברה האזרחי מפיץ סרטון בתאילנדית על מתקפת חמאס วิดีโอสั้นๆ อธิบายเหตุโจมตีของกลุ่มฮามาสต่อรัฐอิสราเอล