חכםחכם אהבתיאהבתי

חיילת ישראלית-תאילנדית מפחידה תומכי איראן

חיילת ישראלית תאילנדית שהעלתה תצלומים במדי צה”ל, הביאה לתגובה של מנהיג מוסלמי תאילנדי תומך איראן שצייץ ידיעה בדויה על עובדים תאילנדים הלוחמים בחמאס במדי צה”ל. קמפיין “פייק ניוז” עם טביעת אצבע איראנית, שנועד להשיג כמה מטרות. הממשל התאילנדי נאלץ להכחיש, בין השאר כדי לא לפגוע במו”מ הישיר בין תאילנד לחמאס בניסיון לשחרר את החטופים התאילנדים כלא מעורבים. למרבה האירוניה, בין המתווכים לשחרור החטופים גם איראן התומכת ומסייעת לחמאס

משמאל: תצלום חיילת ישראלית-תאילנדית מן הרשתות החברתיות. מימין: סעיד סוליאמן חוסיני מנהיג הקהילה המוסלמית-שיעית בתאילנד, נתמך ותומך איראן
Share

מתגייסים

חיילים וחיילות ישראלים-תאילנדים רבים מתגייסים לצה”ל. חלקם גדלו בישראל, ואחרים מגיעים מתאילנד כדי להתגייס. החיילים חולקים את חוויותיהם ברשתות החברתיות, בתאילנדית צחה. בתוספת תצלומים וסרטונים במדים.

תצלומים פורסמו ברשתות חברתיות

מסבירים בתאילנדית

רבים מהחיילים התאילנדים ישראלים, מסבירים ברשתות החברתיות בתאילנדית את עמדת ישראל בצורה פשוטה ומובנת לציבור התאילנדי. בנוסף. התצלומים והסרטונים של החיילים במדים, מחזקים את המסר והחיבור לישראל.

ฮามาสก็เป็น ISIS ในประเทศไทยเหมือนกัน สังหารคนงานไทย חמאס-דאעש גם בתאילנד, רוצח פועלים תאילנדים.

תמונותיה והסבריה של אחת החיילות, נפוצה ברשת והגיעה גם לתומכי איראן, אשר פנו לממשל התאילנדי בטענת סרק, על שכירי חרב תאילנדים הנלחמים עם ישראל

אחת החיילות הישראליות (שפרסמה פוסטים ברשת) הפכה למוקד התעניינות, כיוון שהיא תאילנדית משני הצדדים. בת לאב ואם תאילנדים. האם התאילנדית נפרדה מאבי בתה, ונישאה בשנית לישראלי. היא הביאה איתה לישראל את הבת הקטינה מנישואיה הקודמים. הבת גדלה בישראל והתגייסה לצה”ל כמו כל ישראלי בן גילה.

הם מפחדים

קמפיין התגובה האיראני באמצעות מנהיגים תאילנדים מוסלמים מקומיים יצא לדרך, כדי להילחם על דעת הקהל בתאילנד. אבל רגע לפניכן, הקדמה:

בתאילנד מיעוט מוסלמי, בדומה לישראל

רוב חברי הקהילה המוסלמית מתעניינים בחיי היומיום, ולא במה שקורה מעבר לים במזרח התיכון. כפי שישראלים רבים אינם יודעים על האינטיפדה בת 300 השנה של בדלנים מוסלמים-מלאים בדרום תאילנד, על גבול מלזיה.

הרוג ו30 פצועים בהתפוצצות מכונית תופת בדרום תאילנד, 300 שנים של אינתיפאדה

פרוקסי איראני

חלק מבני הקהילה המוסלמית נתמכים על ידי איראן. שגרירות איראן בתאילנד מסייעת לקהילות המוסלמיות במימון פעילות, במלגות לימודים לחברי קהילה מוסלמים במוסדות השכלה באיראן ועוד. מי שנעזר, חוזר לתאילנד עם רעיונות חדשים מהמזרח התיכון.

אחד השליחים המפיצים מסרים המגיעים מאיראן, הוא מנהיג הקהילה התאילנדית שיעית סעיד סולימן חוסיני. Syed Sulaiman Husaini.

סעיד סולימן חוסיני “חתום” בין השאר על תמיכה בהפגנות נגד ישראל שהתקיימו מול שגרירות ישראל בבנגקוק ומול בית חב”ד בקאוסאן, באירועים שונים ביניהם סבבי לחימה קודמים מול חמאס.

סעיד סולימן חוסיני. Syed Sulaiman Husaini מנהיג הקהילה השיעית תאילנדית, בהפגנה מול שגרירות ישראל בבנגקוק, לאחר מתקפת חמאס על ישראל ב7 באוקטובר 2023

ההפגנה האחרונה בה תמך סעיד סולימן חוסיני, נערכה סמוך ואחרי תגובת ישראל למתקפת חמאס ב7 באוקטובר. בבקשת האישור לקיום ההפגנה נטען כי ההפגנה למען השלום. בפועל הובאו אוטובוסים של מוסלמים מדרום תאילנד, להפגנה בסגנון איראני עם שריפת דגל ישראל. חלק מהמשתתפים לבשו חולצות ועליהן תמונת קאסם סולימאני האיראני שחוסל בתחילת 2020.

סעיד סולימן חוסיני ישב ב”מושבי הכבוד” במרכז ההפגנה נגד ישראל. ניתן לראותו בתמונת השער, יושב  סמוך ומאחורי דגל ישראל המועלה באש.

הפגנת פרוקסי איראנית מול שגרירות ישראל בבנגקוק

חוסיני פרסם כי בנו יצא לאיראן במשלחת בת שלושה נציגים כולל פוליטיקאי תאילנדי מוסלמי. משתתפי המשלחת פרסמו כי נפגשו עם נציגי חמאס במשרדם באיראן. הפרסומים בדבר תוכן הפגישה ציינו הבטחות לשלום החטופים, ושחרורם בזמן המתאים. כן פורסם כי בסיום הפגישה, שכללה מוסלמים בלבד, התפללו כל באי הפגישה יחדיו.

לא ברור מה מטרת הפגישה לעיל, לאור העובדה שראש ממשלת תאילנד ושר החוץ התאילנדי, מנהלים משא ומתן ישיר על שחרור החטופים בסיוע נציגי קטאר ומצרים, כולל סיוע איראני שהובטח בפגישה עם שר החוץ האיראני.

קמפיין פייק ניוז

תחילה הופצו שמועות ברשת על כך שעובדים תאילנדים בישראל, נשכרים כשכירי חרב ונלחמים במדי צה”ל בחמאס.

כל זאת על בסיס פוסטים של חיילים ישראלים-תאילנדים שהעלו לרשת את תמונותיהם במדי צה”ל ושהסבירו בתאילנדית למה ישראל נלחמת בחמאס.

שיא “קמפיין הפייק ניוז”, הגיע בפוסט שפירסם מנהיג הקהילה התאילנדית שיעית סעיד סולימן חוסיני. Syed Sulaiman Husaini, בו נכתב:
“יש עובדים תאילנדים שנשכרים כחיילים ישראלים. אם ממשלת תאילנד לא תפתור במהירות את בעיית החזרת עובדים תאילנדים, הבעיה לא תוכל להיפתר לנצח כי העולם המוסלמי מרגיש שתאילנד משתפת פעולה עם ישראל כדי לדקור את העולם האסלאמי בגב”.

סולימני ותומכיו מבין חברי הקהילה המוסלמית בתאילנד, פנו לממשל התאילנדי בדרישה לקבל הסבר חד משמעי, האם תאילנד תומכת בישראל, ואפילו שולחת תאילנדים לסייע בלחימה בחמאס.

ברשת הופצו פרסומים בדויים על כך  שעובדים תאילנדים התגייסו כשכירי חרב, מחופשים במדי צה”ל, על מנת להילחם בחמאס.

הידיעות הכוזבות נועדו בין השאר, ליצור צידוק  בפני החברה התאילנדית (הבודהיסטית ברובה) לפשעי חמאס, שמרצחיו הרגו פצעו וחטפו פועלים תאילנדים במתקפה ב7 באוקטובר 2023.

פרשנים מסבירים כי תוכניות הפלישה של חמאס היו מכוונות גם לפגיעה באזרחים זרים. הפגיעה בעובדים התאילנדים בחקלאות, נועדה לפגוע בענף החקלאות בהעדר ידיים עובדות, וכן למנוע הגעה עתידית של עובדים לישראל מחשש שיפגעו בפעולות טרור.

לוחם בקרב איגרוף קמרי ប្រដាល់សេរី בפנום פן המשודר לייב בערוץ 5 המקומי | סיפור אישי

תגובת ממשלת תאילנד

ראש ממשלת תאילנד ונציגי שגרירות תאילנד בישראל, הבהירו  כי החיילים שתצלומיהם הופצו ברשת הם חיילים ישראלים ולא עובדים תאילנדים מחופשים לחיילים ישראלים המועסקים כשכירי חרב ונלחמים בחמאס.

מנהיגי המוסלמים נתמכי איראן דרשו כי ראש הממשלה יצהיר שוב כי תאילנד אינה תומכת בשום צד בסכסוך.

Thai mercenaries are not fighting for Israel: Ministry – Thai Newsroom

AMID WIDESPREAD speculation on social media that Thais are serving as mercenary soldiers in Israel’s the war against Hamas, the Foreign Ministry today (Nov. 8) clarified that no Thai worker has enlisted to do so with only half Thai and Israeli dual nationals serving as reserve soldiers, Naewna newspaper said.

משרד החוץ התאילנדי פרסם הכחשה מפורטת לידיעות הבדויות, והבהיר כי אף עובד תאילנדי לא התגייס כשכיר חרב להילחם בחמאס במדי צה”ל. רק אזרחים תאילנדים המחזיקים גם באזרחות ישראלית יכולים להתגייס לצה”ל. השירות בצה”ל הוא חובה לכל אזרח ישראל בגיל 18.  כן פורטה תקופת השירות לגברים ולנשים, והמשך חובת שירות המילואים לאחר השחרור משירות החובה הסדיר.

משרד החוץ התאילנדי מסר כי מאז ה-7 באוקטובר עקב מתקפת הפתע של החמאס מעזה, הצבא הישראלי זימן למעלה מ-350,000 חיילי מילואים, כ-4% מהאוכלוסייה, לתפקיד צבאי. בין המגוייסים תאילדים-ישראלים המחוייבים לשרת על פי החוק בישראל.

לא עובדים תאילנדים התחפשו לשכירי חרב כדי להילחם למען ישראל כפי שנטען. לפיכך משרד החוץ התאילנדי ביקש מהציבור לא להפיץ חדשות מזוייפות או חדשות מטעות, הן בתאילנד והן מחוצה לה.

กต.ยืนยันแรงงานไทยไม่ได้รับจ้างเป็นทหารอิสราเอล

กระทรวงต่างประเทศ แจงกรณีพบลูกครึ่งไทย-อิสราเอล เป็นทหารกองหนุนให้อิสราเอล เป็นความจริง แต่ไม่ใช่แรงงานไทยที่ไปทำงาน

לוחצים במקום הרגיש

מאחורי הקלעים מתקיים מו”מ ישיר של ממשלת תאילנד מול חמאס, בתיוון מדינות ערביות בהן איראן, במטרה לשחרר את החטופים התאילנדים בטענה הצודקת שהם אינם צד לסכסוך.

האיראנים יודעים זאת, ובמאבק על דעת הקהל ועמדת תאילנד, נשלפה ההאשמה המופרכת כי תאילנד שולחת חיילים לישראל וכן כי למעשה העובדים התאילנדים שהחמאס רצח פצע וחטף, נלחמים נגד החמאס ואינם חפים מפשע.

לוחם בקרב איגרוף קמרי ប្រដាល់សេរី בפנום פן המשודר לייב בערוץ 5 המקומי | סיפור אישי

ראש ממשלת תאילנד הגיב בציוץ בטוויטר סמוך ואחרי מתקפת חמאס, בו גינה את ארגון הטרור ותמך  בישראל. בתגובות לציוץ ההוא, מופיע ביקורת על ציוץ התמיכה בישראל מחשש שיפגע במו”מ לשחרור החטופים התאילנדים.

בהמשך פורסמה תגובת משרד החוץ התאילנדי, שהייתה פושרת יותר, ועסקה בגינוי כל אלימות וקריאה לצדדים שלא להסלים את המצב.

פקידי ממשל תאילנדים נזהרים מכל פעולה שתיתפס כתמיכה בישראל, מחשש לפגוע במו”מ שממשלת תאילנד מנהלת במטרה לשחרר את החטופים התאילנדים כבלתי מעורבים.

הודעות לא מאומתות על חטיפת פועלים זרים תאילנדים ופיליפינים בידי חמאס

 

 

 

 

 

 

 

דווח/י על תוכן

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

3 תגובות

    זוהו 5 גופות נוספות של תאילנדים שנרצחו בהתקפת חמאס, המו”מ לשחרור החטופים נמשך

    וואנצ’אי לא לבד, יש לו אותנו