אימאל’ה! טרנטולה כחולה התגלתה בתאילנד. למה נתנו לה שם במכירה פומבית, ומיהם אנשי הלאהו

מין חדש של טרנטולה בצבעי כחול מטאלי התגלה בג’ונגל המנגרובים בדרום תאילנד. מבנה יחודי של שיער ולא פיגמנטים, מחזיר צבע כחול יחודי נדיר בטבע. כשהטרנטולה זחלה בכיף על חוקרי הטבע, ברחתי אל מתחת לשמיכה במלון, רק אחרי שניערתי טוב טוב את המצעים

Winter on TikTok

1K Likes, TikTok video from Winter (@titantarantulas): "I'm thinking she is in good mood today ! Cyriopagopus lividus/Cobalt blue tarantula #tarantula #tarantulasoftiktok #tarantulatok #tarantulas #tarantulafeeding #spider #exoticpets #animals #pet #cyriopagopuslividus #cobaltbluetarantula". som original - Winter.

תצלומים באדיבות Narin Chomphuphuang
Share

קבוצת חוקרים תאילנדים, יצאה למסע לבדיקת תפוצת הטרנטולות בממלכה. באותו זמן עדיין נחתי על הספה מול נוף בנגקוק, עם קוקטיל סגול ולק ירוק.

כשהקבוצה הגיעה לג’ונגל המנגרובים (עצים הגדלים על הגדה ובתוך המים) במחוז פנגה Phang-Nga בדרום הממלכה, הם גילו מין חדש של עכביש. טרנטולה – עכביש ענק, שאזורים בו נוצצים בכחול מטאלי.

צבע כחול נדיר בטבע מכיוון שצריך חומר הסופג מעט מאוד קרינת שמש ומחזיר גל חם באורך שנקלט בעינינו כצבע כחול. הצבא הכחול של מין הטרנטולה החדש, מגיע מהחזר אור על המבנה המולקורלי היחודי של השערות בגופה של הטרנטולה, המחזירות אור כחול מטאלי.

הטרנטולה הכחולה היא אחד המינים הנדירים בטבע.

חלק מהשערות מחזירות אור סגול, וחלק מחזירות אור כחול.  יחד הן יוצרות את הכחול המטאלי המאפיין את מין העכביש שהתגלה. השערות מתרכזות בחלקי גוף שונים כולל אזור הרגליים, הפה, ושריון הגב.

צבע משתנה

זכרים צעירים ונקבות, זוהרים בסגול. זכרים מבוגרים בכחול מטאלי.

סרט אימה לראות אותה זוחלת על הזרועות של החוקרים, אבל רבים בתאילנד מגדלים טרנטולות בבית כחיית מחמד, בכלוב זכוכית קטן.

אימאלה. אם הייתי צריכה לעשות בייביסיטר, הייתי מעדיפה לשמור על דג זהב. אפילו על עכברים. רק בסוף הרשימה, נמצאת טרנטולה. שמרנית שכמוני, אפילו נחש עדיף מבחינתי…

נרגעתי רק אחרי תה חם, עמוק מתחת לשמיכה במלון.
…אחרי שניערתי את כל המצעים, ובדקתי טוב טוב שרק אני שוכבת במיטה

טרטנולות | פרוותניים

השם המדעי של הטרנטולות Theraphosidae. סוג העכבישים הגדול ביותר. “התראפוזה בלונדי” המין הגדול ביניהם, מגיע לגודל כ30 סנטימטר ומשקל כ130 גרם.  על גופן של הטרנטולות שערות דמויות פרווה. בישראל חיה פרוונית שחורה. מינים של טרנטולות חיים באזורים טרופיים וסובטרופיים כמו ישראל.

מין טרנטולה שני שהצוות גילה

צוות החוקרים התאילנדים, הצליח לתפוס שתי טרנטולות כחולות למחקר. לחוקרים הצטרף היוטיובר ג’וצ’ו סיפוואט מאוניברסיטת קון קן אשר פרסם את תגלית הצוות במאמר.

זה הגילוי השני של מין טרנטולה בידי אותו צוות. סוג הטרנטולה הקודם שגילו – חי בקני במבוק. השם שניתן לו: טקסינוס במבוס Taksinus bambus

שם במכירה פומבית

צוות החוקרים העמיד למכירה פומבית את הזכות שניתנה להם לתת שם למין הטרנטולה החדשה. מטרת המכירה לגייס כספים לסיוע לאנשי הלאהו Lahu בצפון תאילנד

שני מנהלי חברה שזכו במכירה נתנו שם המחבר את שמות שניהם: צ’ילוברצ’יס נתנצ’יארום Chilobrachys natanicharum.

לאהו 拉祜族 Lāhùzú คนลาหู่

קבוצה אתנית במזרח אסיה. משמעות השם: “למשוך טובה מהשמים”. הלאהו הם אחת מ56 קבוצות אתניות המרכיבות את האובלוסיה של סין. חלקם גרים באזור תאילנד ומשויכים לשש קבוצות “שבטי ההרים” בצפון תאילנד באזור מהונגסון. בתאילנד הם נקראים גם מוּסְה มูเซอ.

חלקם חיו בלאוס וגויסו על ידי ארה”ב להילחם בתומכי הקומוניזם. כשהקומוניבסטים תפסו את השלטון בלאוס,  ברחו אנשי הלאהו וביקשו מקלט מדיני בתאילנד השכנה. כמה אלפים מהם חיים בארה”ב.

חיים בחור

הטרנטולות חיות בחורי עצים. החוקרים צעדו בשעות השפל, כדי להגיע בנוחות אל העצים הגדלים במים, עליהם טיפסו כדי לאתר את חורי העכבישים.

הטרנטולה הכחולה כבר הייתה ידועה בתאילנד ולאוס, ונמכרה בשווקים בשם “צ’ילוברצ’יס” ללא מידע על תכונותיה ובית הגידול הטבעי שלה.

החוקרים גילו כי הטרנטולה הכחולה חיה גם על האדמה וגם על עצים, בניגוד למינים אחרים שחיים רק באחת משתי סביבות הגידול.

היעלמות חורש המנגרובים, מצמצמת את אזור הגידול של הטרנטולות הכחולות, והופכת אותן למין נדיר עוד יותר.

 

דווח/י על תוכן

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

    רוצח סדרתי של ילדיו, נעצר בתאילנד עם האימהות. למה בישראל כמעט לא מגלים רוצחים סדרתיים?

    מה מושך 20,000 תיירים ביום לאתר המורשת החדש באונסקו: קאו קלונג נוק เขาคลังนอก. תאילנד שוקלת הגבלות