אהבתיאהבתי חכםחכם

פָּט קַפְּרָאוֹ ผัดกะเพรา מאכל לאומי מוקפץ, קריספי בזיליקום א-לה-ווק

מאכל לאומי עם קריספי בזיליקום. ההיסטוריה של המאכל, מחירים, וטיפים להזמנה ברחוב כולל השמות בתאילנדית. א-לה-ווק. תזילו ריר….

Share

מאכל לאומי

מנה מוקפצת עם עלי בזיליקום קריספי. מוגשת על אורז, עם או בלי ביצת עין מלמעלה. פופולרית ברחוב התאילנדי ובתחרויות שפים מקומיות.ה”בורגר וצ’יפס” של התאילנדים, ראש-בראש עם מנת ה”פט תאי” (פתאי) המוכרת.

ผัดกะเพรา

ผัด – פָּט פירושו מוקפץ, กะเพรา קַפְּרָאוֹ – הוא סוג של עלי בזיליקום. אל תתאמצו עם ההגיה, פשוט תגידו “פָּט קְרַפָּאוֹ”, ככה זה נשמע גם משפתיים תאילנדיות.

סיומת שם המנה תלויה בסוג הבשר שתבחרו: ไก่ גַאִי – עוף, หมู מוּ – חזיר. เนื้อ נְאָה – בקר (שם כללי לבשר. כשנאמר כמילה אחת, הכוונה בדרך כלל לבשר בקר).

בתאילנד לא מכינים בדרך כלל את המנה עם เต้าหู้ טָאוֹ הוּ – טופו, אבל אתן לכם שיטה טובה להכין טופו קריספי שמתאים בול.

טיפ להזמנה בתאילנד ברחוב

אני מזמין את ביצת העין הפוכה, ז”א עשויה משני הצדדים. לא אוהב שצד אחד של הביצה רירי. היתרון: מפחית את הסיכון לזיהום סלמנולה מקליפת הביצה. בתאילנדית אומרים את זה: “קְהַאי דָאוֹ סוּק סוּק (דוּאַיִי)”. ไข่ดาว קְהַאי דָאוֹ – היא ביצת עין (ביצת ดาว דָאוֹ – כוכב). סוּק סוּק – מאוד בשל, יעני מטוגן משני צדדים. דוּאַיִי – גם כן.

מלחמת העולם 

אגדות מספרות שפָּט קַפְּרָאוֹ היה חלק מהתפריט המלחמתי של פילדמרשל פְּלֶק פִּיבּוּנְסוֹנְגְקְרַאם, ראש ממשלת תאילנד במלחמת העולם השנייה.

סיני

“חוקרי חך” משערים כי מנות בהקפצת-ווק (המחבת העמוק) הן המצאה סינית. גם בפסטה, הסינים כנראה הקדימו את האיטלקים. עד היום מכינים ברחובות סין אטריות טריות מבצק. הקיסרות הסינית הייתה ה”ניו יורק” של המזרח במשך מאות שנים, כך שהרבה דברים הגיעו ויצאו משם.

התאילנדים יוצרים בווק מטעמים אורגינליים מסיאם, במיקס טעמים. ב”פט קפראו” יש מתוק, מלוח, וחריף, עסיסיים.

טְהַם לוּאַנְג

מספרים שהנער הראשון, מקבוצת הכדורגל טייגר, שחולץ מהמערה בגבול תאילנד- בורמה בזמן המונדיאל, ביקש “פט קפראו” לארוחה ראשונה אחרי שבועיים מתחת לאדמה.

1st boys rescued from Thai cave healthy, asking for ‘basil stir-fried rice’ in hospital: official – National | Globalnews.ca

The first four boys rescued from a flooded cave in northern Thailand were in good health and demanding fried rice in hospital on Monday, the head of the rescue team said, as divers resumed operations to bring out the remaining members of the group.

כמה ולמה?

מחיר למנה בדוכן על המדרכה כ5-7 ש”ח (50-70 באהט). מסעדות מפוארות יותר מציעות את המנה קצת יותר מעוצבת, במחירים בטווח 120-250 באהט.

“מנת הבורגר” התאילנדית. ה”פאסט פוד” הסיאמי. קשה “להרוס” את המנה. ואנחנו יודעים (פחות או יותר) מה נקבל על הצלחת ברוב המקומות.

מהיר, זול, ומכיל את הטעמים והמרכיבים הטובים מהמטבח התאילנדי. טרי וצבעוני מהטבע. ולא לשכוח: עם צ’ילי טרי וחריף.

נימוסי שולחן

פת קפראו נהוג לאכול בכף ומזלג, בדומה למנות רבות במטבח התאילנדי. הכף מוחזקת בימין ומובילה את המזון לפה, המזלג בשמאל – עוזר לגרוף אוכל אל הכף.

מה הקטע של תאילנדים עם כף ומזלג בלי סכין. מדריך למשתמש, כולל מסורת האכילה בידיים

רוצים להכין בבית? …בכתבה הבאה

פָּט קַפְּרָאוֹ ผัดกะเพรา מאכל לאומי מוקפץ, קריספי בזיליקום א-לה-ווק

דווח/י על תוכן

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תגובה אחת

    person holding black iPhone 5s

    ארגוני פשע ערבים ישראלים בתאילנד ו/או מתחזים

    איך להכין קַפְּרָאוֹ ผัดกะเพรา בשרי/צמחוני, גם לא חריף, כולל טריק ביצת העין